Dlaczego Instagram jest ważny dla rozwoju Twojego salonu?


Jak ważne jest tworzenie treści marketingowych w działalności salonu fryzjerskiego?

Miejmy na uwadze, że większość ludzi korzysta z mediów społecznościowych prawie codziennie, więc pozycjonowanie swojego salonu staje się kluczowe, aby osiągnąć sukces. Jeśli chodzi o Instagram, ludzie uwielbiają oglądać posty na których widzą metamorfozy po koloryzacji, klasyczne porównania „przed i po” i treści, które mogą przyciągnąć potencjalnych klientów. Oprócz aktualizowania na bieżąco ciekawych wydarzeń i efektów pracy fryzjera na włosach klientów, przytoczymy kilka dodatkowych wskazówek, które mogą ulepszyć Twoją firmę.

Instagram – strategie marketingowe w salonie fryzjerskim

Witamy w świecie fotografii i #hashtagów, które ułatwiają filtrowanie informacji ukazujących się w mediach społecznościowych i śledzenie trendów.

Fotografia: udostępnianie atrakcyjnych w odbiorze zdjęć Twojego salonu fryzjerskiego, a także zdjęć najlepszych efektów pracy na włosach klientek. Takie działania sprawiają, że coraz więcej osób chce zapisać się na wizytę. Staraj się wykorzystywać do tego #hashtagi (na przykład #balayagecaramelhair). Tym sposobem przyciągniesz klientów do swojego konta na Instagramie.

Promocje: reklamuj na swoim koncie bony rabatowe i promocje. Przyciągniesz w ten sposób większą ilość klientów. W okolicy świąt, takich jak Boże Narodzenie, Wielkanoc pamiętaj o zestawach prezentowych. Pamiętaj, że takie działania przyciągają coraz większe rzesze klientów.

Historie: historie różnią się od „zwykłych” postów na Instagramie tym, że są „kawałkami” z życia salonu i są dostępne tylko przez 24 godziny. Historie należą do najpopularniejszych funkcji platformy, ponieważ są łatwe w obsłudze a terminowy charakter uzależnia od obserwujących. Są dla Ciebie okazją do tworzenia angażujących treści, które dają całkowitą swobodę twórczą w ich powstawaniu. Używaj tej funkcji, zawsze wtedy kiedy chcesz zacieśniać więzy ze swoimi klientami w bezpośredni sposób, udostępniając filmy i zdjęcia najnowszych technik, produktów etc.

Nie zapominaj, że Instagram to sieć, w której wszyscy ludzie będą widzieć Twoje posty i kontaktować się z Tobą. Dlatego pamiętaj, że o tym, żeby zawsze z szacunkiem odpowiadać na komentarze, które możesz otrzymywać. Za każdym razem kiedy odpowiadasz – jest szansa na Twój rozwój. Angażuj się w trendy branżowe i kluczowych klientów aby budować i wzmacniać więzy, by móc dalej się rozwijać.

Wskazówki dotyczące konta na Instagramie

Jeśli nadal zastanawiasz się w jaki sposób tworzyć strategię marketingową na Instagramie, mamy dla Ciebie kilka prostych wskazówek, które ułatwią Tobie „ruszyć z miejsca”!

Zdjęcie profilowe: „reklamuje” Twój salon, dlatego ważne, żeby spełniało funkcję reprezentacyjną. Niezależnie od tego czy jest w formie symbolu lub zdjęcia salonu, zawsze powinno być odzwierciedleniem Twojego salonu fryzjerskiego.

Nazwa użytkownika: zazwyczaj jest to nazwa salonu lub Twoja imienna (z nazwiskiem). Może zdarzyć się, że taka nazwa już istnieje dlatego wykaż się kreatywnością i stwórz nazwę, która przyciągnie użytkowników.

Dodatkowe informacje: osoby zainteresowane, powinny mieć łatwy i szybki dostęp do kontaktu z Twoim salonem. Potrzebne informacje do kontaktu – lokalizacja, adres, e-mail i telefon.

Definicja salonu: napisz co Cię wyróżnia na tle konkurencji. Opisz mocne strony salonu. Spraw, aby klient, od razu miał ochotę na umówienie wizyty. I pamiętaj „im mniej słów – tym więcej”. Stosuj słowa „klucze”.

Konkurencja: obserwuj inne salony, kim są ich klienci. Dzięki temu będzie wiadomo, czym się wyróżnić (czego nie mają inni i na jaką grupę docelową skierować ofertę).

Historie: w miarę możliwości aktualizuj swoje konto (najlepiej codziennie). Publikuj zdjęcia i/lub filmy ukazujące efekty Twojej pracy. Metamorfozy „przed i po” są zawsze chętnie przez wszystkich oglądane.

Nieustannie ulepszaj swoją strategię marketingową na Instagramie, aby zwiększać bazę klientów. Jeśli poszukujesz inspiracji na ten temat, sprawdź w jaki sposób robi to Bernad Hair Salon, który wspaniale rozwija swój biznes za pośrednictwem sieci społecznościowych. Natomiast, jeśli chcesz kontynuować naukę z nami, zawsze możesz zajrzeć na naszą platformę edukacyjną Revlon Pro AlwaysOn (dostępną tylko dla naszych klientów, kliknij poniżej aby dołączyć do naszego grona). Na platformie edukacyjnej odkryjesz profesjonalne szkolenia, wskazówki dotyczące rozwoju Twojego salonu aby zwiększać wartość oferowanych usług.


Like it? Share with your friends!

Choose A Format
Personality quiz
Series of questions that intends to reveal something about the personality
Trivia quiz
Series of questions with right and wrong answers that intends to check knowledge
Poll
Voting to make decisions or determine opinions
Story
Formatted Text with Embeds and Visuals
List
The Classic Internet Listicles
Countdown
The Classic Internet Countdowns
Open List
Submit your own item and vote up for the best submission
Ranked List
Upvote or downvote to decide the best list item
Meme
Upload your own images to make custom memes
Video
Youtube, Vimeo or Vine Embeds
Audio
Soundcloud or Mixcloud Embeds
Image
Photo or GIF
Gif
GIF format